Ecclusiastics (Charles Mingus)
130x170cm, woodblock print. Een ode aan de Charles Mingus, de beste jazzmuzikant ooit. Dog house bass, F, Bluebird, Pithecanthropus erectus, Mingus Dynasty, Lion head scroll, Devil blues / Devil woman (slang).
destilleert haar blik op de wereld systematisch tot een grafische documentatie. Hierin is voor haar het maakproces even belangrijk als het uiteindelijke beeld.
130x170cm, woodblock print. Een ode aan de Charles Mingus, de beste jazzmuzikant ooit. Dog house bass, F, Bluebird, Pithecanthropus erectus, Mingus Dynasty, Lion head scroll, Devil blues / Devil woman (slang).
177x130cm, Tractus Digestiv, woodblock print. Mijn werkpatroon in woorden: disloqueren, adoreren, annexeren, biologeren, symboliseren, agglutineren, hallucineren, produceren, homologeren, executeren. Vervolgens heb ik die woorden gekoppeld aan een symbool en daarmee mijn eigen wapen gemaakt.
72x51cm, zeefdruk, 3 lagen, oplage: 12. Nachtactief, gordeldier, stekelvarken, vleermuis, grote aardslak, tarsier, dwerg krokodil, kakkerlak, heremietkreeft, meerval.
72x51cm, zeefdruk, 4 lagen, oplage: 20. Afweermechanisme, slijmprik, cobra, schuimcicade, gehoornde hagedis, roodkopgier, vampierinktvis, opossum, zeekomkommer.
Ø120cm, woodblock print, metallic folie.
Wie versteent wie? Versteent Medusa (in dit werk synoniem voor Tilburg) de kijker? Of de kijker die in de spiegelende ogen van Medusa kijkt en daardoor zelf Medusa wordt? En wie versteent vervolgens de kijker zelf dan weer? Of versteent de kijker niet?